سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیینه تاریخ

پدر تاریخ کیست ؟ - آیینه تاریخ

سید محمد احسانی
آیینه تاریخ

پدر تاریخ کیست ؟

 

بنام خدای جهان آفرین


امروز تقریبا همه علوم دارای پدر است و الحمد لله از این جهت خیال مان راحت است که علوم حلال زاده هستند . اما مشکلی که وجود دارد آن است که برخی از علوم نه تنها یک پدر که دارای چند پدر است . ازجمله همین فلسفه تاریخ که یک پدر شرقی و یک پدر غربی دارد . شرقی ها می گویند پدر فلسفه تاریخ ابن خلدون است چون برای اولین بار در جهان او بود که مباحثی در این باب مطرح کرده است .


اما چون غربی ها خود را پدر علوم می داند و پدر دیگری غیر از خود را قبول ندارند آن ها نیز برای این بیچاره یک پدر بنام هگل معرفی کرده است که البته چون پدر حقیقی این علم ابن خلدون است  هگل را باید پدر خوانده دانست تا پدر .


شهید هاشمی نژاد در کتاب دکتر و پیر نقل می کند : در روزنامه ای که آمریکائی ها در ایران نشر می کردند نوشته بود : اولین کسی که ساعت را اختراع کرد یک راهب آمریکائی بود . بعد به دنبال آن اضافه می کند : این ساعت که بسیار دقیق تر از ساعت های قبل کار می کرد ....!


آری غربی ها با این دزدی ها است که خود را صاحب و پدر علم می سازند و بر دنیا آقایی می کنند . و اگر کشور های اسلامی بخواهند به علمی یا فناوریی دست یابند تا می توانند علیه او کارشکنی و دشمنی می کنند تا از رسیدن شان به دانش و فناوری جلوگیری کنند ؟!




تاریخ : شنبه 85/7/22 | 5:12 صبح | نویسنده : سید محمد احسانی | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.